Так вже склалося, що ITO та BPO (business process outsourcing) знаходяться дуже близько одне до одного, часом перетинаються, проте розвиваються у власний спосіб. При цьому, BPO є значно менш розвинутим в Україні напрямком аутсорсинґу. Ми спробували розібратися, коли BPO може стати більш масовою індустрією.
Минулорічна конференція Lviv IT Arena, котру на хорошому рівні організував львівський IT BPO Cluster, засвідчила особливу роль Львова (або управлінської команди міста) у розвитку місцевої ІТ індустрії до рівня національного гравця, і “центру сили”.
- Кількісний зріст української ІТ індустрії триватиме ще якийсь час, проте відбуватиметься за рахунок регіональних гравців: команд із обласних та районних центрів, екстериторіальних команд;
- Подальший зріст неможливий без системи освіти та підготовки кадрів для індустрії. Кроки здійснюються, проте оптимального варіанту, здається, не має ніхто - ні компанії, котрі навчають нових спеціалістів самі, ні ті, які співпрацюють із університетами. Практично всі розуміють деструктивність “війни ейчарів” за обмежений кадровий ресурс.
- “Продуктизація” - намагання сервісних компаній створити власний продукт, і перейти на відповідну модель монетизації;
- “Упростизація” - альтернатива 5 рокам вищої освіти у вигляді курсів, які дозволяють працювати після значно коротшого терміну навчання;
- “Вітер із океану” - намагання використати ситуацію на ринку праці, а саме наявність кваліфікованих кадрів, які не можуть програмувати із тієї чи іншої причини, у сервісних проектах.